BanBarRes is een hands-on ondersteuner voor horecabedrijven. En zeker niet de enige marktpartij die horecabedrijven advies kan geven. Toch heeft BnBarRes een hoog onderscheidend vermogen ten opzichte van vele andere marktpartijen. Dit komt doordat BanBarRes de taal van de horeca spreekt en niet alleen naar cijfers of bedrijfspanden kijkt. Wij kijken naar het geheel van uw bedrijf.
Bij BanBarRes zijn geen fiscalisten, accountants of makelaars in dienst. Natuurlijk kijkt BanBarRes ook naar de cijfers van het bedrijf om de kengetallen van de branche te vergelijken met uw cijfers, maar is dat doorgaans het probleem? Veel horeca adviesbedrijven zijn gericht op de financiële kant. Vaak goede financiële experts, fiscalisten en makelaars die veel ervaring hebben met horecabedrijven. Maar is dat hetzelfde als een horecabedrijf echt begrijpen en van praktijkgericht advies kunnen voorzien?
Het advieswerk van BanBarRes bestaat uit het in kaart brengen van de behoefte en vragen van de opdrachtgever. Daarna zal een plan van aanpak worden gemaakt. Vaak zal dit als eerste stap met zich meebrengen dat er met meerdere personen in het bedrijf een gesprek wordt aangegaan. In deze gesprekken zullen we de pijnpunten zoeken, analyseren en vastleggen. Nu bekend is waar de problemen liggen, kan er een gerichte oplossing voor worden gezocht en deze oplossing zal aan u worden gepresenteerd.
Het advies van BanBarRes zal nooit zijn dat u de diensten van BanBarRes moet inhuren om tot een oplossing te komen. Mocht er, als eindconclusie door u, behoefte zijn aan diensten die BanBarRes ook aanbiedt, dan zullen wij als één van de mogelijke partijen graag een offerte opstellen. Maar u zit nooit aan BanBarRes vast.
Misschien klinkt bovenstaande heel abstract, daarom een aantal voorbeelden:
- Uw verloop in personeel is bovengemiddeld. De adviesvraag is niet of uw medewerkers meer moeten gaan verdienen, daar ligt de pijn vaak niet. De adviesvraag is: wat moet er gebeuren om mijn werknemers langer aan mij te binden en met plezier te laten werken.
- Uw inkoopcijfers zijn hoger dan de kengetallen. De adviesvraag is dan niet hoe de inkoop lager kan worden. De adviesvraag is: Wat is de beste manier om inkoop en omzet meer op elkaar te laten passen. Dit betekent dus doorrekeningen van de verkoopprijzen (en berekenen van de gerechten die weinig opleveren en wellicht veranderd moeten worden), het uitzoeken welke leveranciers voor u het meest geschikt zijn, etc.
Voor een geheel vrijblijvend gesprek neemt u contact op.